B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

18 oktober 2005

Weblog Usability: The Top Ten Design Mistakes

Jakob Nielsen heeft zopas weer van zich laten horen. In een nieuwe posting in zijn Alertbox column heeft hij het over Weblog Usability: The Top Ten Design Mistakes.

Binnen het weblog-gebeuren zijn de meningen verdeeld over wat hij als mistakes aanziet, neem maar een kijkje op Google Blogsearch. In ieder geval, wat hij mistakes noemt zijn in mijn geval (voor deze weblog) bewuste keuzes.

1. No Author Biographies

Voorlopig verkies ik de initiaten BVLG boven het publiceren van mijn naam. Ik heb deze weblog al bekend gemaakt bij een aantal personen (mijn fanclub ?). Eén enkele persoon had bovendien op basis van de eerste postings een sterk vermoeden wie er achter de initialen BVLG schuil ging en hij had dus nog gelijk ...

2. No Author Photo

Zie vorige punt. Indien ik een hond of een goudvis zou hebben, kon ik eventueel daarvan een foto publiceren. Spijtig genoeg heb ik geen hond of goudvis. Misschien heeft mijn fanclub een andere suggestie ...

3. Nondescript Posting Titles

Tot nu toe zijn deze kort maar krachtig en hopelijk toch sprekend genoeg.

4. Links Don't Say Where They Go

Dergelijke links moeten inderdaad vermeden worden.

5. Classic Hits are Buried

Heb ik al classic hits (pieces with lasting value) gepubliceerd ? Zijn mijn ervaringen met het opzetten van deze weblog de moeite waard ?

6. The Calendar is the Only Navigation

Klopt inderdaad. Mijn excuus is dat deze weblog nog maar 19 dagen bestaat. Misschien voeg ik later in de sidebar nog wel wat links naar oudere postings toe.

7. Irregular Publishing Frequency

13 postings sinds 29 september (deze posting inbegrepen), of 1 posting per 1,5 dag. Dit lijkt mij nog goed mee te vallen.

8. Mixing Topics

Moet ik nog aan werken : The more focused your content, the more focused your readers.

9. Forgetting That You Write for Your Future Boss

Mijn huidige baas is nog niet op de hoogte van deze weblog. Voorlopig ga ik het hem ook niet vertellen. Het lijkt mij dat ik nog niets gepubliceerd heb waaraan hij aanstoot kan nemen. Qua toekomstige bazen moet ik mij vermoedelijk ook geen zorgen maken ...

10. Having a Domain Name Owned by a Weblog Service

Volgens Jakob Nielsen zijn personen die een weblog bij blogspot.com hosten naïve beginners who shouldn't be taken too seriously. Dit zegt misschien voldoende over mij ...

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 19 oktober, 2005 22:55, de volgende bedenking ...

"Naive beginner"? Och ja, beter dat dan een "insignificant microbe" hé.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails