B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

23 februari 2007

Linklog - Vliegen

Als kleine jongen droomde ik er soms wel eens van om piloot te worden. In het eerste jaar van de humaniora had ik samen met enkele klasgenoten de gelegenheid een vluchtje te doen in een sportvliegtuigje boven Antwerpen, wat een sterke indruk naliet. Pas vele jaren later heb ik mij af en toe verplaatst met een vliegtuig, maar dan telkens als passagier. Ambitie om piloot te worden heb ik niet meer, andere passies zijn daarvoor in de plaats gekomen. Anderen zijn nog steeds gepassioneerd door het vliegen. Sommigen zijn er zelfs in geslaagd van hun droom hun beroep te maken.

Rudy Pont - Fly Thomas Cook!!!
Rudy Pont is eind september 2005 in dienst getreden als piloot bij Thomas Cook Airlines. In de berichten op zijn blog geeft hij een beeld wat er zich in een cockpit afspeelt, waar toch heel wat bij komt kijken.

Kevin Claeys - First Officer @ Brussels Airlines
Kevin Claeys is onlangs piloot geworden bij Brussels Airlines. Op zijn blog is het relaas van zijn opleiding aan de Sabena Flight Academy te Scottsdale te volgen.

Jan Verley - Fly Verley
Een blog over de belevenissen van Jan Verley om de Private Pilot License te behalen, op en rond de luchthaven van Deurne. Jan Verley heeft bovendien zelf de cockpit van een DC3 nagebouwd, lees het relaas maar op zijn site.

Technorati :

4 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 23 februari, 2007 11:00, de volgende bedenking ...

Geen site gevonden van Belgische (ex-Sabena) expat-piloten?

 
Blogger Bruno Peeters had op 24 februari, 2007 22:20, de volgende bedenking ...

Hallo Jan,

Ik heb er niet specifiek naar gezocht. Tot nu toe heb ik er ook geen tegengekomen. Ken jij er soms ?

 
Anonymous Anoniem had op 25 februari, 2007 00:50, de volgende bedenking ...

Ja, de mijne tiens ;-)

 
Blogger Jan Verley had op 14 maart, 2007 00:27, de volgende bedenking ...

Hallo,
Een klein rechtzetting:
De cockpitbouwer is mijn naamgenoot, maar ik ken hem eigenlijk niet...
Voor alle duidelijkheid

Ciao!
Jan Verley

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails