B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

09 april 2007

Spam en blogs


De laatste week zag ik het aantal links naar dit blog volgens Technorati aanzienlijk stijgen. Dit was voor een groot deel te wijten aan spam blogs die om een voor mij onbekende reden naar dit blog wensten te linken.

Toevallig zag ik daarstraks op de ebiquity blog een bericht waarin verwezen werd naar een recente publicatie van de auteurs van de ebiquity blog over Spam in Blogs and Social Media. Spijtig genoeg is er naast de blogosfeer ook zo iets als de splogosfeer.

Ik heb ondertussen Technorati support een berichtje gestuurd om hen attent te maken op de spam blogs die naar dit blog linken. Enerzijds verhogen de links van deze blogs wel de Technorati ranking van dit blog (wat natuurlijk mijn ijdelheid ten goede komt ...). Maar als het van dergelijke blogs komt ben ik deze links liever kwijt dan rijk.

Technorati : - - -

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 09 april, 2007 10:32, de volgende bedenking ...

Dit is altijd al een probleem geweest. Als je een blog hebt met een hoge link-to gehalte vanwege intressant dan vallen deze spam-blogs niet in op in de lijst. Maar eens je meer spam-links krijgt in plaats van verwijzingen van echte blogs dan begint het echt miserie te worden.
En eigenlijk, wie trekt zich nog tegenwoordig iets aan van de technorati lijst ?

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails