B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

03 september 2007

Vinyl

Ten huize BVLG bevinden er zich nog een heleboel LP's, uit vervlogen tijden. Onlangs ben ik in het bezicht gekomen van een ION USB Turntable. De LP's die zich jarenlang in een hoes konden verborgen houden worden nu één voor één aandachtig bekeken waarna een doordachte beslissing moet genomen worden. Doen we het of doen we het niet ? Indien het verdict positief is, wordt de plaat uit de hoes gehaald en op de ION USB Turntable geplaatst. Een halfuurtje later gaat de plaat terug de hoes in, deze keer vermoedelijk voor altijd. Ondertussen is de muziek omgezet in een stroom ééntjes en nulletjes. Gelukkig is er software (Audacity) die in staat is deze stroom te bewerken, door bijvoorbeeld de ruis en de clicks te verwijderen. De stroom moet dan nog in stukjes gehakt worden, de afzonderlijke stukjes moeten een naam krijgen en vervolgens wordt alles weggeschreven naar MP3-formaat.

Maar dit alles vraagt natuurlijk een beetje tijd. Als ik zie hoeveel vinyl er zich nog ten huize BVLG bevindt zal ik nog eventjes zoet zijn. En dan zijn er nog de familieleden die plots beseffen dat ze ook nog leuke LP's hebben die ze al een tijdje niet meer gespeeld hebben en waarvan ze graag ook een versie op CD zouden willen hebben ...

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 04 september, 2007 10:35, de volgende bedenking ...

Gebruik een deftige platenspeler met goede naald. Koop een degelijke geluidskaart waarmee je kan importeren. Neem al je platen op via de analoge input van je geluidskaart en zet ze om naar MP3's via je software.

 
Blogger Bruno Peeters had op 04 september, 2007 21:02, de volgende bedenking ...

Ik besef inderdaad dat er betere platenspelers zijn, maar indien er enkel laptops in huis zijn is een geluidskaart gebruiken geen optie ...

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails