B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

07 september 2007

Zoekmachines

Op de site van De Tijd is vandaag het volgende stukje te lezen.
Websites van KBC en Dexia scoren best bij gebruik van zoekmachines
De websites van de financiëledienstengroepen KBC en Dexia scoren het best in zoekmachines als Google, Ask Jeeves en Altavista. Dat stelt een studie van Svinus, een bedrijf dat de optimalisatie van websites voor dergelijke zoekmachines onderzoekt.

Op de site van Svinus, het bedrijf dat de cijfers verzameld heeft, is er niets terug te vinden over deze studie. Op de Twitter-feed van Svinus heb ik wel enkele berichten opgemerkt die mogelijk met het artikel verband houden.

Moraal van het verhaal. Indien je als (eerder klein) bedrijf meewerkt aan een krantenartikel, zie dan dat je klaar bent als het artikel gepubliceerd wordt. Het inspelen op een krantenartikel is een mooie opportuniteit die in dit geval glansrijk gemist wordt. Het ziet er overigens naar uit dat de persoon achter Svinus op dit ogenblik zich in Frankrijk bevindt.

Technorati : -

3 Bedenking(en) :
Blogger ------- had op 07 september, 2007 23:20, de volgende bedenking ...

Je hebt als klein bedrijf misschien niet noodzakelijk de datum of het medium onder controle waarop er iets met jouw nieuws gebeurt. Grote(re) bedrijven hebben daarvoor een communicatieafdeling. ;-)

 
Blogger Luc Callemeyn had op 09 september, 2007 15:29, de volgende bedenking ...

Ik heb al een paar keer met de url van mijn blog in een krant gestaan, ook in de krant van mijn beroepscollega's.
Het heeft me nooit beduidend meer bezoekers bijgebracht.
Het enige wat in deze helpt is volgens mij een rechtstreekse link op een andere gezaghebbende blog og site.

 
Anonymous Anoniem had op 28 oktober, 2007 10:04, de volgende bedenking ...

ik zat op moment van publicatie idd in frankrijk, bovendien is het artikel zo vervormd dat ik er eigenlijk niet meer volledig achtersta. Daarom heb ik het origineel wel gepubliceerd maar niet de versie van De Tijd

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails