B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

14 november 2007

Technorati Rank voorbijgestreefd ?

De Technorati Ranking van een blog is het aantal andere blogs dat naar de blog verwijzen. Ik heb nog recent drie lijstjes opgesteld van Belgische blogs volgens hun Technorati Rank, Nederlandstalige blogs, Franstalige blogs en Engelstalige blogs.

Technorati wordt door een aantal blog-goeroes in de VS minder en minder au serieux genomen. Steve Rubel, auteur van de Micropersuasion blog, verwijst in een recente Twitterboodschap naar een bericht Does your Technorati ranking matter?. Zoals de titel al laat uitschijnen is het antwoord neen.

De Technorati Rank speelt een belangrijke rol in het bepalen van de plaats van blogs in de Marcom Top 100 rangschikking van Marketing en Communicatie blogs en in de Blog50 rangschikking van Nederlandstalige blogs.

Ik ben benieuwd of de beheerders van deze rangschikkingen al nagedacht hebben over een alternatief van de Technorati Rank.

Technorati :

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 14 november, 2007 14:43, de volgende bedenking ...

Absoluut, deze rank is nu eenmaal te gemakkelijk te manipuleren. Maar nog veel erger is het feit dat Technorati ook in zijn search results de strijd tegen spam helemaal verloren lijkt te hebben.

 
Anonymous Anoniem had op 15 november, 2007 14:31, de volgende bedenking ...

Wat mij betreft voeg je aan het lijstje "voorbijgestreefd" ook nog Bloglines toe.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails