B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

07 november 2007

Vlaamse ambtenaren in kaart gebracht

Het laatste nummer van Dertien, het magazine voor het Vlaams overheidspersoneel bevat enkele leuke grafieken. Op drie kaarten wordt aangegeven waar de Vlaamse ambtenaren wonen.



Uit deze kaarten heb ik kunnen afleiden dat er in Bertem, de gemeente waar ik woon, 64 Vlaamse ambtenaren wonen. Deze 64 personen zijn 0,69% van de totale bevolking en 1,17% van de actieve bevolking (18-65 jaar).

De gemeente met procentueel het grootste aantal ambtenaren is Denderleeuw. 2,61% van de bevolking werkt voor de Vlaamse overheid.

In de faciliteitengemeenten rond Brussel wonen relatief weinig Vlaamse ambtenaren, in Kraainem slechts 0,05% van de actieve bevolking. Misschien moet de Vlaamse overheid een campagne opzetten naar haar ambtenaren om hen te stimuleren in de faciliteitengemeenten te gaan wonen.

Technorati : - - -

1 Bedenking(en) :
Blogger Ludwig had op 08 november, 2007 11:24, de volgende bedenking ...

alleé, in tervuren waar ik woon, zijn er ook niet echt veel.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails