B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

21 november 2008

Prinses Elisabethbasis in Utsteinen, Antartica

De Prinses Elisabethbasis in Utsteinen, Antartica, is sinds enkele dagen opnieuw bewoond. Dit heb ik vernomen door nieuwe berichten die opdoken in de RSS-feed van de Polarfoundation. Je kan ook rechtstreeks de RSS-feed van de website Antarcticstation.org volgen.

De basis wordt in de komende maanden verder uitgebouwd. Dit kan enkel gebeuren tijdens de zomer op Antartica, wanneer het dus winter is bij ons. Maar zelfs nu is het daar nog berekoud (-20 graden).

Ik vond de berichtgeving over de vorige bouwcampagne best de moeite, zowel de berichten op de website, de foto's als de reportages op VRT. Toen de basis nog opgesteld was te Brussel en door het publiek bezocht kon worden heb ik enkele foto's genomen. De kans dat ik ooit in de basis in Utsteinen kan langsgaan lijkt mij vrij klein te zijn. Mocht men er ooit aan denken een blogger uit te nodigen, dan ben ik steeds geïnteresseerd.

Related Posts with Thumbnails