B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

08 januari 2009

Poken

Poken was vandaag de talk of the town in het Belgische Twitterwereldje. Een poken is een digitaal visitekaartje in de vorm van een USB-stick. Indien een bezitter van een poken een andere bezitter van een poken tegenkomt kan tussen beide pokens via RF informatie uitgewisseld worden, meer bepaald informatie over de profielen op social networking sites. Meer info over pokens kan je vinden op de site doyoupoken.com.

Een poken is niet gratis. Op de site doyoupoken kunnen ze enkel per 12 besteld worden, wat natuurlijk stimuleert dat iemand er zijn netwerk mee besmet. Een poken heeft enkel nut indien je je online contacten ook in real life tegenkomt, op een twunch, een girl geek dinner, een barcamp, een conferentie, ... Een doosje van 12 tokens kost op dit ogenblik 120 euro.

Op dit ogenblik voel ik niet de behoefte ook een dergelijk apparaatje aan te schaffen. Zo vaak kom ik nu ook weer niet op real life events waar ik mijn social networking connecties tegenkom. Bovendien beschik ik al op verschillende platformen over informatie over mijn online contacten. In eerste instantie ben ik op hun blogs geabonneerd in mijn feed reader. Ik heb ze als follower aangeduid op Twitter. Een heleboel personen hebben mij ook weten te vinden op Linkedin en op Facebook. Met sommigen heb ik al emails uitgewisseld, van nog een beperktere groep beschik ik over hun GSM nummers. En dan zijn er nog enkele andere sites waar ik connecties heb ik met sommigen (Flickr, Spock, Orkut, Friendfeed, ...).

De MOO-cards gelinkt aan Flickr waren een tijdje terug ook een hype, iedereen moest er mee uitpakken op de eerste blogevents. Het ziet er naar dat het bovenhalen van een poken een gelijkaardige trend wordt. Of het de trend van 2009 wordt (zie dit artikel op Marketingfacts) valt nog af te wachten.

4 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 09 januari, 2009 22:08, de volgende bedenking ...

Leuk dat er ook in België al aandacht is voor de Poken. Ik ben zelf ook een Poken fan en door een online Webshop verkoop ik ze straks online, de URL gaat http://www.buyapoken.com. We verzenden over heel Europa.

Je kunt op de hoogte blijven door http://www.twitter.com/pokengadget te volgen. Volgende week gaan we live!

De Nederlandse Hyve is al flink gegroeid. En hey, mijn zus woont in Eksel-Hechtel dus er zijn al vier Pokens in België! Wie volgt, helaas is Netlog nog niet gekoppeld. Ik hoop van harte dat daar binnenkort aan gewerkt gaat worden!

Ciao,
@corne

 
Anonymous Anoniem had op 30 januari, 2009 16:26, de volgende bedenking ...

Er zijn al wel Nederlands / Engelstalige websites die ook pokens verkopen.

Ik kwam de webwinkel http://www.BuyPokenOnline.com tegen. Ik denk dat ze voornamelijk alleen nog in Nederland leveren, maar misschien ook al in heel Europa.

Poken wordt naar mijn insziens wel een rage en zal zich gaan uitbreiden naar België.

MvG,

Bas.

 
Blogger Amerone - De Poezen Shop had op 17 maart, 2009 21:26, de volgende bedenking ...

Hallo,
Zijn in Belgie te verkrijgen bij oa www.amerone.be en er is inmiddels een Facebook Group op
http://www.facebook.com/group.php?gid=72411880324

Have fun with your Poken
Mike
Amerone bvba

 
Blogger Unknown had op 09 juli, 2009 22:07, de volgende bedenking ...

Wij bij http://www.pokenzoo.be hebben geen 'out of stock' de modellen die je in onze shop ziet zijn bij ons allemaal leverbaar!

Wij geloven echt in dit gadget!
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=1I2BHLQU&PostCode=9340

Voor grotere aantallen info@pokenzoo.be wij helpen u graag!

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails