B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

30 juli 2009

Proximus en internetverbruik

De voorbije weken was het hier op dit blog en op mijn Twitter-account verdacht stil. Dit had te maken met mijn verblijf in het buitenland. Als je naar het buitenland vertrekt kan de provider van je mobieltje mooi volgen in welke landen je vertoeft. Telkens je je naar een ander land begeeft schakelt jouw mobieltje automatisch over naar een andere operator.

Proximus, mijn provider, liet mij op 17 juli - in het buitenland - voor de eerste keer weten dat ik in de loop van de maand juli reeds meer dan 5MB verbruikt had. Voordien had ik al meerdere SMSjes gekregen waarin Proximus mij meedeelde wat het tarief was voor gesprekken en voor internetverbindingen in het buitenland. Het internetverbruik had (gelukkig voor mij) enkel betrekking op internetverbruik in België - internetverbruik in het buitenland kan immers tot onaangename toestanden leiden. Proximus liet het niet bij die ene verwittiging. Op zaterdag 25 juli kreeg ik al om 7u01 ('s morgens !!!) nogmaals hetzelfde bericht.


Diezelfde dag volgenden er nog berichten om 7u51, 7u51 (twee keer dus), 10u00, 13u00 en de laatste die dag om 19u01. Op zondag 26 juli schoot Proximus iets later in actie, pas om 7u33. Die dag waren er eveneens 6 verschillende berichten telkens met dezelfde boodschap, om 7u49, 7u50, 7u50 (twee keer dus), 10u32, 13u47 en16u42. Sindsdien heb ik geen dergelijke berichten meer ontvangen.


In het buitenland had ik geen zin om telefonisch contact op te nemen met Proximus om hen te vragen wat hun bedoeling wel was met de 13 identieke berichtjes. En sinds ik terug ben, is het er nog niet van gekomen. Misschien wou Proximus een nieuwe dienst ongevraagd uittesten : een wekdienst voor Proximus-cliënten in het buitenland.

1 Bedenking(en) :
Blogger Bloekie had op 30 juli, 2009 23:22, de volgende bedenking ...

Ik zit bij Mobistar, en toen we op vakantie waren in Gran Canaria vorige maand kreeg ik welgeteld 14 keer het bericht dat ik "welkom was bij de buitenlandse provider" die ze voor mij gekozen had. Ook kreeg ik 12 keer het bericht wat het mij allemaal zou kosten aldaar.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails