B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

16 oktober 2009

Ergernissen

Als ik naar een optreden ga zijn er aantal zaken waaraan ik mij erger. Dit leidde mij tot de onderstaande lijstgewijze opsomming.

Ik erger mij aan ...

personen die niet de moeite doen het nummer op hun ticket goed te lezen zodat ze op de verkeerde stoel gaan zitten;

personen die als ze op hun plaats gaan zitten nog een "lekker" geurend etensvoorwerp meebrengen, zoals een druipende hamburger, een stuk vettige pizza of een emmer popcorn;

personen die niet de moeite nemen op tijd plaats te nemen, zodat ze meerdere personen moeten doen opstaan die eigenlijk liever niet gestoord worden tijdens hun concertbeleving

personen die onvoldoende ruimte hebben op de meestal eerder krappe stoeltjes en bijgevolg lichaamscontact zoeken met hun buren;

personen die hun knieen stevig in de rug van de stoel voor hen zetten, wat leidt tot ongewenste rugmassage;

personen die tijdens het optreden meermaals de nood hebben hun dorst te moeten lessen zodat de personen die de overige stoelen op de rij bezetten telkens mogen opstaan;

personen die ten gevolge van hun drankverbruik eveneens meermaals de nood vertonen het overtollige vocht in de sanitaire installaties te moeten lozen;

personen die voor zichzelf en voor hun gezelschap drank gaan halen en die zich met de druppende plastic bekertjes in beide handen door de rij hun weg moeten banen daarbij vaak op het randje hun evenwicht te verliezen;

personen die effectief drank morsen op de terugweg naar hun plaats;

personen die tijdens de gebrachte nummers meermaals en bij voorkeur luidkeels meezingen, meestal niet gehinderd door het kunnen beschikken over vocale talenten;

personen die meegesleept door hun enthousiasme voor de optredende groep voeten, armen, handen en eventueel nog andere ledensmaten al ritmisch bewegend in contact laten komen met hun buren;

personen die de nood voelen meermaals en vaak als enige in hun vak recht te moeten gaan staan om niet meer gehinderd door de al te vaak ongemakkelijke stoel nog meer ritmisch te bewegen en zodus het zicht op het podium te hinderen voor concertgangers in hun buurt;

artiesten die volledig ongeloofwaardige uitspraken doen tussen de nummers door, bv you are so wonderful als de zaal half ligt te slapen;

personen die tussen de nummers kreten uiten bedoeld voor de optredende artiest(en) maar die eerder luidruchtig overkomen bij andere concertgangers in hun onmiddellijke buurt;

idem voor personen die met hun vingers schelle fluitgeluiden denken te moeten produceren;

personen die met een binnengesmokkelde compact camera of hun mobieltje vanaf te grote afstand foto's trekken, daarbij uit het oog verliezend dat de flits die dan afgaat volstrekt geen zin heeft maar enkel de andere concertgangers stoort;

personen die denken het concert te moeten opnemen met hun mobieltje en daarbij hun toestel met gestrekte arm boven zich uitsteken, wat het zicht voor anderen hindert;

personen die het belsignaal van hun mobieltje niet afzetten tijdens een concert - als het concert eerder aan de luide kant is horen ze overigens toch niet dat ze gebeld worden, wat dan ook niet storend is voor de overige concertgangers;

personen die met hun meegebracht gezelschap de gebrachte nummers tijdens de nummers of ertussen luidkeels becommentarieren waarbij de overige buren ook mogen delen in conversaties;

personen die veel te vroeg vertrekken en daardoor de concertgangers die op de apotheose wachten storen;

personen die bij het verlaten van de zaal het niet kunnen nalaten te drummen;

zeurpieten die zich overal aan ergeren.


Wat zijn uw ergernissen tijdens optredens ?

2 Bedenking(en) :
Blogger localhost had op 16 oktober, 2009 10:37, de volgende bedenking ...

Namens alle mensen van 1m95 en groter, wens ik mij te verontschuldigen voor ergernis 4 en 5. Wij kunnen daar echt niet aan doen! Of moeten wij onze benen in onze nek plooien? Dat is niet onze fout, maar die van de uitbaters van de zaal. Da's dan weer mijn ergernis.

Ik ben 2 weken geleden naar de opera in Gent geweest, en dat was vre-se-lijk! De opera zelf was een succes (Nabucco, Verdi) maar ik had de volgende dag nog rugpijn van de hele tijd in een verkrampte houding te zitten.

 
Anonymous Patrick had op 16 oktober, 2009 23:23, de volgende bedenking ...

Ik vermoed dat jij je tijdens optredens dan toch niet erg amuseert? Ik moet het eerste concert nog meemaken waarop niet minstens de helft van de dingen die je opsomt gebeurt, maar dat belet niet dat ik (meestal) toch wel van de performance geniet.

Privé-optredens, waar je je medemensen niet naast je hoeft te dulden, zijn nu eenmaal erg schaars (en ook niet erg plezant, lijkt me)...

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails