B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

13 oktober 2009

Registratienetwerk Mexicaanse Griep

In een vorig bericht kon je een aantal plaatjes (en links) terugvinden over de verspreiding van de griep in België, in Europa en zelfs wereldwijd. Vandaag zag ik toevallig een link naar een bijkomende plaats waar info over de verspreiding van de griep te bekijken valt.

Het betreft het Registratienetwerk Mexicaanse Griep, een initiatief van de Vrije Universiteit Brussel. Huisartsen kunnen aan dit registratienetwerk op vrijwillige basis doorgeven hoeveel griepgevallen er in hun praktijk zijn. De kaart hieronder geeft aan waar de personen met Mexicaanse griep te situeren vallen. Blijkbaar komt deze griep voornamelijk voor in Vlaanderen.

2 Bedenking(en) :
Anonymous Charlo had op 14 oktober, 2009 00:05, de volgende bedenking ...

Natuurlijk komt dat alleen in Vlaanderen voor! Den Waalschen Dopper heeft geen geld om op reis te gaan met het vliegtuig.

Just kidding, maar het was wel een binnenkoppertje ;-)

 
Anonymous Anoniem had op 14 oktober, 2009 10:07, de volgende bedenking ...

Bruno, ik denk dat je even uit het oog verliest dat het gaat over een vrijwillige registratie. Ik stel me dus vragen bij de waarde van dit onderzoek. Het is een onderzoek van de VUB dus het zou goed kunnen dat er gewoon meer Nederlandstaligen zijn aangeschreven, dat het initiatief minder bekend is Wallonie of dat artsen in Brussel rapper meewerken aan dit vrijwillig onderzoek (oud VUB studenten misschien).

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails