B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

04 maart 2010

Fileleed

Verplaatsingen naar mijn werkplek te Brussel doe ik met mijn wagen, waarbij ik tussen oprit Bertem en het Reyerscomplex op de E40 vertoef. Na de krokusvakantie kwam de drukte op de snelwegen vaak aan bod in het nieuws. De files bereikten niet meer de extreme lengte van bijna 1000 kilometer (van 10 februari 2010), maar waren af en toe toch best indrukwekkend.

Tijdens de woon-werkverplaatsingen heb ik de gewoonte het traject door mijn GPS te laten berekenen. Het traject heeft voor mij geen geheimen meer. De reden waarom ik de GPS activeer is dat ik een idee wil krijgen over het tijdstip waarop ik zou moeten aankomen. Het laat mij ook toe zicht te krijgen op de tijd verloren door de verkeersdrukte. Op een "gewone" werkdag met "normale" verkeersdrukte vraagt het traject op de E40 tussen oprit Bertem en het Reyerscomplex meestal zo'n 10 tot 15 minuten extra tijd. Het vervolg van mijn traject - doorheen Schaarbeek en Sint-Joost-ten-Node - vraagt meestal nog meer verloren tijd, vaak tussen de 15 en 20 minuten. Het kan natuurlijk het gevolg zijn van het feit dat de Garmin GPS veel te optimistisch is in het stadsverkeer. Maar het passeren van het Meiser ronde punt vraagt dagelijks zeker 5 en vaak zelfs 10 minuten.

Als ik voor mijn vertrek 's morgens op de radio een melding van een verkeersongeval hoor, hoop ik steeds dat het ongeval zich niet op mijn bevindt. Als het ongeval zich voordeed op de E314 of op de E40 vóór Leuven, dan heeft dit steevast een zeer gunstig effect. Vorige week woensdag was het prijs, een ongeval op de aansluiting van de E40 en E314 te Heverlee zorgde er voor dat er tot Woluwe geen file was. Het slechte nieuws was dat er die dag ook iets gebeurd was in de Wetstraat, wat maakte dat aan het Reyerscomplex alles vast zat. De gewonnen tijd (of eerder de "niet-verloren" tijd) werd teniet gedaan door de extra tijd tussen het Reyerscomplex en het Meiser ronde punt.

Het traject van het Reyerscomplex tot de parking van mijn werkplek loopt zoals reeds vermeld door Schaarbeek en Sint-Joost-ten-Node. Af en toe heb ik de pech dat er een vuilnisophaalwagen op mijn traject opduikt. Voorsteken is meestal niet mogelijk, dus zit er niets anders op dan wat extra geduld hebben. Maar ondertussen ben ik dat al gewoon ...

3 Bedenking(en) :
Blogger dM3 had op 04 maart, 2010 10:38, de volgende bedenking ...

Koop u een RDS-TMC connector en je zal al iets realistischere tijdsinschattingen krijgen :)
In het beste geval houdt uw Garmin er rekening mee en herberekent uw route.

 
Anonymous Anoniem had op 04 maart, 2010 13:19, de volgende bedenking ...

Hoe zit het nog met je fietsprestaties naar het werk?

 
Blogger Bruno Peeters had op 04 maart, 2010 19:47, de volgende bedenking ...

@peter

voorlopig staat de fiets nog op stal (voor de woonwerkverplaatsingen), als het weer wat beter wordt maak ik er terug werk van

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails