B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

05 december 2010

De Zevende Dag

Het spektakel tijdens de uitzending van De Zevende Dag vandaag was een pak hoger in vergelijking met vorige week. Vorige week had ik al stilgestaan bij de Twitter berichten naar aanleiding van de uitzending (dit bericht). Ik herhaal hier nogmaals de vaststellingen van vorige week.

Voor 28 november 2010 heb ik 136 verschillende Twitter berichten teruggevonden die op één of andere manier naar De Zevende Dag verwijzen.

#7edag : gebruikt door 4 Twitter gebruikers, 5 Twitter berichten
#7dedag : gebruikt door 10 Twitter gebruikers, 17 Twitter berichten
#zevendedag : gebruikt door 20 Twitter gebruikers, 33 Twitter berichten
#dezevendedag : gebruikt door 28 Twitter gebruikers, 37 Twitter berichten


In de loop van de week had Ivan De Vadder laten weten dat we met z'n allen de hashtag #dezevendedag moesten gebruiken.

Door de ganse heisa vandaag werd er op Twitter veel meer gereageerd op wat er zich tijdens de uitzending afspeelde. Maar er blijven nog snoodaards die de "officiële" hashtag (nog) niet gebruiken.

Voor 5 december 2010 tot 16u heb ik 754 verschillende Twitter berichten teruggevonden die op één of andere manier naar De Zevende Dag verwijzen.

#7edag : gebruikt door 22 Twitter gebruikers, 42 Twitter berichten
#7dedag : gebruikt door 55 Twitter gebruikers, 117 Twitter berichten
#zevendedag : gebruikt door 76 Twitter gebruikers, 125 Twitter berichten
#dezevendedag : gebruikt door 243 Twitter gebruikers, 444 Twitter berichten

Ik heb ook een plaatje gemaakt van deze Twitter berichten in de tijd, telkens per 15 minuten. De eerste piek in Twitter berichten was tussen 11:30 en 11:45, de tweede (hogere) piek was tussen 12:15 en 12:30, toen voornamelijk dit bericht meermaals werd geretweet.


De woordwolk van de Twitter berichten geeft ook inzicht in de Twitter berichten.

3 Bedenking(en) :
Anonymous Herman dailybits had op 06 december, 2010 12:29, de volgende bedenking ...

Ik snap niet waarom er gekozen is voor de langste hashtag. Je verliest 7 karakters, dus 5% van de tweet.

#7dedag of #7edag lijken me veel handiger?

Door die tweets over de 7de dag heb ik afgelopen zondag trouwens bewust de 7de dag opgezet (en weet ik nu dat het er nog erger voorstaat, dan ik dacht).

 
Blogger Luc slosse had op 09 januari, 2011 14:29, de volgende bedenking ...

Een nieuw jaar, en de VRT heeft de knoop doorgehakt. #7dag it is. En het verliep fatsoenlijk op twitter tijdens de eerste uitzending van het jaar.

 
Anonymous Anoniem had op 20 februari, 2011 11:36, de volgende bedenking ...

waar gaan we naar toe burgeroorlog vlaanderen tegen frantalege vriend of vijand kijk terug naar de geschiedenis want franstalegen kunnen die woorden niet zeggen ze zeggen friend fijand wat gaat er nog op ons afkomen wie weet het alleen de ministers weten het EINDE

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails