B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

31 januari 2011

Quora

Het Twitter bericht "Twitter=I need to pee. FB=I peed! 4sq=I'm peeing here. Quora=Why am I peeing? Youtube=Watch this pee! LinkedIn= I pee well." gaat al een tijdje mee.

Op Twitter, Facebook en Linkedin kan je mij al vinden. Op Youtube ga ik af en toe kijken. Foursquare is aan mij niet besteed. En Quora kende ik tot voor kort niet. Je hebt een invite nodig om je te kunnen aanmelden. Dankzij een invite van Bart heb ik ook kunnen kennismaken met Quora.


In de eigen woorden van Quora is hun doelstelling : "Quora is a continually improving collection of questions and answers created, edited, and organized by everyone who uses it. The most important thing is to have each question page become the best possible resource for someone who wants to know about the question."

Ik heb mijn Quora account gekoppeld aan mijn Twitter account. Dit leidde er toe dat ik plots een heleboel following had, blijkbaar overgenomen uit de following van mijn Twitter account. Binnen de 12 uren had ik mijn eerste follower. Ondertussen staat de teller al op 31. Sommige personen kende ik reeds in levende lijve, anderen dan weer enkel via andere sociaalnetwerksites. Nog andere personen kende ik nog helemaal niet, zij blijkbaar mij wel ... Blijkbaar is het voldoende dat als je iemand op een andere sociaalnetwerksite volgt, je quasi automatisch op een nieuw platform er ook voor kiest deze persoon te volgen.


Mijn bedrijvigheid op Quora is tot nu toe zeer beperkt. In één van de antwoorden op de vraag "What are the most recent social media statistics for Belgium?" wordt expliciet naar de maandelijkse Belgian Social Media Monitor verwezen, maar dit antwoord is niet van mijn hand. Ik heb zelf een vraag toegevoegd over wiki's in België : "Wikis: How to find other wiki aficinados in Belgium?". Bovendien is het eerste antwoord ook van mijn hand.


Ik vat het belang van Quora op dit ogenblik nog niet zo goed. Is het weer zo'n site waar je aan je achterban kan tonen hoe belangrijk je wel bent en over hoeveel kennis je in specifieke domeinen beschikt ? Is het een site waar vendors hun producten in zo veel mogelijk vragen aan bod laten komen ? Is het een site waar je met je vragen terecht kan zodat je snel correcte antwoorden bekomt ? Of is het weer een hype die na een tijdje zal overwaaien ? Ik weet het niet, ik zal moeten afwachten.

Related Posts with Thumbnails