B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

25 juni 2011

Check-ins

In een vorig bericht op dit blog kon u een overzicht vinden van enkele populaire locaties in België wat betreft check-ins in Facebook Places. Maar Facebook Places zou wel eens het minst populaire location based sociaal netwerk kunnen zijn. Ik heb drie voorbeeldjes om de populariteit van location based netwerken te illustreren.

Als eerste voorbeeld heb ik de Belgacom Towers genomen. Je zou kunnen veronderstellen dat er bij Belgacom meerdere medewerkers werken die als technologie geeks kunnen beschouwd worden, en die bovendien interesse hebben voor location based netwerken. Daarbij moet je nog de bezoekers tellen die eveneens deze passie delen.

De Facebook page voor de Belgacom Towers telde tot nu toe 143 check-ins.



In Gowalla hebben tot nu toe 54 personen minstens één check-in gedaan in de Belgacom Towers, met in het totaal 223 check-ins.



Foursquare is duidelijk het vaakst gebruikt voor check-inns in de Belgacom Towers, maar liefst 413 personen en in het totaal 2.889 check-ins.



De Dexia Tower bevindt zich op een steenworp van de Belgacom Towers. De Dexia medewerkers en de bezoekers aldaar gebruiken de location based netwerken duidelijk in mindere mate.

Voor Gowalla zijn er slechts 16 check-ins van 9 personen.



Facebook telt al 47 check-ins.



Foursquare staat bovenaan met 454 check-ins van 90 personen.


Een laatste voorbeeld is de Brusselse Grote Markt, een toeristische toplocatie.

Voor deze locatie telt Gowalla slechts 327 check-ins van 251 personen.



Foursquare komt op de tweede plaats met 2.707 check-ins door 1.381 personen.



Facebook telt al 4.013 check-ins, het aantal personen wordt niet vermeld.



Gowalla lijkt althans voor deze drie voorbeelden uit hartje Brussel het minst gebruikte location based netwerk.

Foursquare lijkt op basis van de eerste twee voorbeelden het meest gebruikte location based netwerk te zijn, wat echter wordt tegengesproken door het derde voorbeeld. Het valt af te wachten hoe snel Facebook niet enkel voor toeristische toplocaties het meeste gebruikte location based netwerk zal zijn.

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 26 juni, 2011 17:55, de volgende bedenking ...

Facebook voor de toeristen, Foursquare voor de geeks? Dat belooft niet veel goeds voor Foursquare...

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails