B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

08 augustus 2011

Google Plus analytics

De populariteit van een platform is onder meer af te meten aan het aantal websites die informatie over het platform aanbieden. Bij Google Plus is dit net zo. Ik heb al vier sites gevonden die je toelaten informatie over een Google Plus gebruiker te bekomen. Ik heb telkens mijn Google Plus profiel als voorbeeld genomen.

FindPeople onPlus
Het aantal followers en following aangegeven voor FindPeople onPlus klopt niet, wat ze ook zelf zeggen "Follower/Following counts are not updated in real-time. If you like to sync your profile with Google+." FindPeople onPlus zegt zelf dat ze reeds 9.647.653 Google Plus profielen in kaart gebracht hebben.



CircleCount
Het aantal followers en following aangegeven door CircleCount - wat zichzelf omschrijft als "counts the followers and friends on Google+" - klopt wel. Je krijgt er bovendien ook een grafiek van de follower historiek van. Het nut van het kaartje ontgaat me, omdat er ook geen locatie aangegeven is. CircleCount zegt dat mijn Google Plus profiel rank 127,058 gekregen heeft, maar het geeft op deze page niet aan hoeveel Google Plus profielen al geïndexeerd zijn.



Google+ Statistics
Bij Google+ Statistics is ook in real time opgevraagd, de aantallen voor followers en following zijn correct. De grafiek van de evolutie van het aantal followers is mooi, maar omvat enkel de laatste 7 dagen. Als extra krijg je er ook een tabelletje bij. Google+ Statistics toont op de pagina dat er al 46.300 Google Plus profielen gekend zijn.



Plusalyzer
Plusalyzer van BuzzRank toont eveneens correcte aantallen voor followers en following. Je krijgt er bovendien drie grafieken bovenop. De grootste grafiek geeft naast de evolutie van followers die je elders ook krijgt ook de evolutie van following. De grafiek rechtsonder geeft de ranking. Blijkbaar zou de ranking van mijn Google Plus account rond de 2K zijn. Veel ben ik natuurlijk niet met zo'n vage aanduiding.



Uit deze korte vergelijkende studie zou ik FindPeople onPlus niet aanbevelen - het is de enige site die geen up to date gegevens toont. Plusalyzer lijkt mij nu de mooiste (en ook de meeste) grafiekjes aan te bieden. De kans is groot dat er nog andere sites zullen opduiken die deze info ook nog zullen aanbieden, misschien zelfs met nog extra info. Bovendien zullen de vier sites die hier vergeleken ook niet stil zitten en hun aanbod verbeteren. Wat is overigens uw favoriete Google Plus analytics site ?

Related Posts with Thumbnails