B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

08 februari 2012

Photobucket RSS

Sinds vorig jaar doet Twitter beroep op Photobucket voor het bewaren van foto's. Tot zojuist beschikte ik nog niet over een account bij Photobucket. Uit curiositeit heb ik mij een account aangemaakt, wat kon door authentificatie via Twitter.



Ik had gehoopt de foto's die ik al via Twitter opgeladen had daar terug te zien. Als ik foto's of plaatjes koppel aan mijn Twitter berichten, deed ik dit quasi altijd met Twitpic. Ik weet inderdaad dat er problemen zijn met Twitpic (qua gebruiksrechten op de foto's en zo ...), maar ik ben er nog niet toegekomen een andere site te gebruiken. Tot mijn verbazing zag ik dat mijn account bij Photobucket - aangemaakt via authorisatie bij Twitter - nog maagdelijk was. Ofwel had ik toch nog geen foto's via Twitter bij Photobucket opgeladen, ofwel komen foto's die via Twitter opgeladen worden niet terecht in persoonlijke albums zolang je geen account heb. Ziezo, dat weten we dan ook.



In een eerder bericht op dit blog had ik het over de Twitpic foto's die je via een RSS feed kon opvragen. Dit blijkt ook het geval te zijn voor Photobucket. Bovendien is dit al een heel tijdje mogelijk, want het staat al beschreven in een blogpost die van 16 mei 2007 dateert (toen er van Twitter amper sprake was ...). Het storende is wel dat alle plaatjes in deze Photobucket blogpost allen dezelfde boodschap krijgen : "This image or video has been moved or deleted".

Je kan de plaatjes voor een zoekterm, bijvoorbeeld "Belgium" bekomen via deze feed : http://feed.photobucket.com/images/belgium/feed.rss

Je kan ook de video's voor een zoekterm bekomen via deze feed : http://feed.photobucket.com/videos/belgium/feed.rss

Op dit ogenblik zijn er spijtig genoeg geen recente filmpjes voor "Belgium". De feed van de meest recente filmpjes (http://feed.photobucket.com/recent/videos/feed.rss) bevat nog steeds nieuwe filmpjes.

Je kan zelfs zoeken naar albums voor een zoekterm : http://feed.photobucket.com/groupalbums/belgium/feed.rss
Voor deze feed zijn de resultaten nog meer gedateerd.

Zo heeft u weer extra inspiratie om nieuwe feeds aan uw feedreader toe te voegen. Veel plezier ermee.

Related Posts with Thumbnails