B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

13 mei 2012

Brussels Bike Experience

Zaterdag zag ik toevallig op Twitter een link naar een film over fietsen in Brussel. De kortfilm "Brussels Bike Experience" is een echte aanrader. Aan de hand van gesprekken met twee fietskoeriers en met verschillende personen met een interessante visie op fietsen in Brussel wordt een visueel mooi beeld geschetst hoe het met fietsen in Brussel gesteld is.



Af en toe gebruik ik ook de fiets om naar mijn werkplek hartje Brussel te verplaatsen. Een aantal plaatsen die in de film getoond worden komen mij zeer bekend voor. Gelukkig is mijn traject nog redelijk veilig wegens relatief veilige fietspaden. Spijtig genoeg is dit niet het geval in het ganse Brusselse gewest, wat eigenlijk een schande is. De film is een lange oproep om meer te doen voor fietsers in Brussel. Hopelijk helpt deze film deze goede zaak wat verder vooruit te helpen.

Op www.brusselsexpressfilm.be kan je zowel de film als de trailer bekijken. En op Facebook kan je de fan page facebook.com/BrusselsExpressFilm vinden waar je de film kan liken.

Related Posts with Thumbnails