B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

13 mei 2013

Google+ statistieken

Bij mijn zoektocht naar interessante Google+ statistieken kwam ik een site tegen waar ik al een hele tijd terug mezelf op aangemeld had. De site Google+ Statistics houdt voor individuele Google+-gebruikers bij hoeveel "following" en "followers" de gebruiker heeft. De info voor mijn Google+-profiel vind je hier. Met de resultaten voor mijn Google+-profiel zal ik geen potten breken, ik sta op plaats 55.030 van 184.265 opgevolgde profielen.


De laatste dagen ben ik wat actiever geworden op Google+, met het idee eens na te gaan wat het platform te bieden heeft en welke mogelijkheden het platform biedt voor bedrijven. Vandaar dat ik verschillende personen die mij reeds volgden op andere platformen ook ben beginnen te volgen op Google+ (ze zijn aan mijn "circles" toegevoegd - in Google+-speak). Personen die mij in hun circles toegevoegd hebben maar die ik langs geen kanten ken, zal ik niet gauw volgen. Bij een Linkedin-uitnodiging kan je nog wat toelichting geven waarom je een connectie met iemand wil opzetten. Het model bij Google+ is net zoals dat van Twitter asymmetrisch. Het feit dat iemand je volgt moet niet bevestigd worden, wat wel het geval is bij Linkedin en Facebook. Ik vermoed dat op Google+ vele gebruikers de ongeschreven regel hanteren dat je indien iemand je volgt, je terug volgt. Daar doe ik dus niet aan mee.

Mijn ervaringen de afgelopen week is dat er weinig gebeurt op Google+, maar dat wekt vermoedelijk bij niemand verbazing op. Zelf heb ik er al enkele berichten gepost, af en toe zelfs met reacties van andere Google+-gebruikers. Wie weet wordt het toch nog wat met Google+ ...

PS. U mag mijn Google+-profiel steeds toevoegen aan uw circles, ik kan niet garanderen dat ik u terugvolg.

Related Posts with Thumbnails