B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

28 augustus 2014

Twitter stats

Gisteren onthulde Mashable dat Twitter aan alle gebruikers toegang zou verlenen tot de Twitter statistieken, Twitter Analytics.

Het was al mogelijk om vroeger ook toegang tot de stats te bekomen. Je moest ofwel advertenties plaatsen (waar het makkelijk over duizenden euro's moest gaan). Het alternatief was de implementatie van Twitter cards. Dan waren er ook de gelukkigen die toevallig toegang hadden.

Een tijdje terug heb ik Twitter cards geïmplementeerd op mijn blog - als ik een link naar dit blog publiceer verschijnt er onder de tweet een beetje extra info. Een weekje later had ik dan plots toegang tot Twitter Analytics.

Wat kan je er allemaal vinden?

Je kan er info zien over je tweet activity. Ik vind de impressies van de gepubliceerde tweets interesant, hoe vaak worden jouw tweets bekeken en hoeveel interacties heeft dit opgeleverd.

Info over de followers van een Twitter account (die van jezelf of een andere) kan je al met verschillende third party tools bekomen. Twitter Analytics voegt daar niet zo heel veel aan toe. Twitter meldt wel fijntjes onderaan dat de gegevens een "estimate" zijn. 81% van mijn followers zouden in België gevestigd zijn. 81% van de followers zijn bovendien mannelijk (nieuwe vrouwelijke followers voor mijn Twitter account zijn bijgevolg steeds welkom).

Het derde deel bevat info over de Twitter cards. Veel heb ik er nog niet van gebruik gemaakt. Mijn tweet en mijn blog activiteiten de laatste maand waren eerder beperkt. De afgelopen 28 dagen bekwam ik 65 kliks op tweets die terecht kwamen op mijn blog. Niet bijster veel ...

Zo heb je een idee wat je aan Twitter Analytics hebt. Laat gerust weten of jouw statistieken veel afwijken van de snapshots in dit bericht.

Related Posts with Thumbnails